Miss Vasiliki

onsdag 19 maj 2010

Manlig gen?

Finns det en Manlig Gen? Nåt med män som e genetiskt? Finns de verkligen de? Jag menar, jag som kvinna, som Anna Vasiliki Larsson vet hur jag som kvinna funkar, å jag funkar som JAG funkar. Det innebär att om jag säger nåt till en person jag på nåt sätt tycker om så MENAR jag det. Det i sin tur innebär att om den här personen kontaktar mig via sms eller telefonsamtal så bekräftar jag att jag tycker om personen i fråga genom att S V A R A  på sms:en eller samtalet. MEN! Om de nu e så att jag under tidens gång kanske fått en baktanke, en annan uppfattning om personen jag från första början tyckte om, ja, då SÄGER jag detta... Då förklarar jag att de kanske inte funkar, eller att de inte klaffar eller va faaan som helst!

Men..att bara dissa, ignorera, det finns inte i min värld. Jag skulle aldrig få för mig att göra det. För att jag e en kvinna med såpass mycket pondus å självförtroende att jag skulle kunna stå för det jag säger å inte bara skita i å ge en förklaring till VARFÖR jag dissar å ignorerar. Därför tror jag att män, generellt sett, har en gen i sig som får dom att skita i att ge en förklaring till varför dom ignorerar. Jag tror att de finns en gen i män som får dom att fly fältet när de blir för jobbigt, att inte kunna ta itu med det som e jobbigt. "Bättre fly än illa fläkta"  heter de ju... Å ta mig FAAAN va rätt de e...

Så vad gör man? Fuck off! Jävla män...eller? E de så? Den man som kan motbevisa allt detta, den man kommer jag att dyrka i hela mitt fucking jävla liv.

SÅ!! DU, mannen som kan motbevisa den sjuka genen, gör det. Jag e här. Villig att utmana DIG!

2 kommentarer:

  1. Stefán Einarsson20 maj 2010 kl. 00:08

    Jag antar att du egentligen vill ha bevis i "exempebeteende", och inte en massa utläggningar om hur genetik, och kromosomer funkar.

    Dock, tror jag rent vetenskapligt också att det handlar snarare om en "gen" som män INTE har. För jag är hyfsat säker på att den Manliga genetiska uppsättningen inte inkluderar lika mycket "mekanismer" för att omhänderta och ha ansvar för sin avkomma (dvs, barn), inte lika starkt biologiskt som kvinnor. Så är det bara. En man som bryr sig lika mycket om sina barn som sin kvinna gör, har fått lära sig det av sin miljö. (Och som tur är, så lär sig många män det...), men så är det egentligen lite grann...

    SvaraRadera
  2. Du e la för go stefan...fick ett sånt där ryck igår kväll, du vet ANNA-RYCK, å då börjar ju min lilla hjärna gå på högvarv... Men ja, de e nog som du försöker förklara... KRAAAM!

    SvaraRadera