Miss Vasiliki

onsdag 9 juni 2010

Vilken daaaag!!

E heeeelt slut! Slutkörd, utpumpad, ingen energi kvar för fem öre....vilken dag...!

NU e första gången på hela dan, förutom 30 minuter i morse, en stund på bussen å en snabbfika me Åsa, som jag faktiskt sitter ner. Herre Jösses... Spring, spring, spring, stressat som en jävla galning har jag gjort hela dan. 

Igår kväll, när tvättmaskinen va installerad så inser jag att de e nåt fel på åbäket, nåt förbannat fel va de allt eftersom den för de första hoppade över en massa program, sen ville den inte tömma ur vattnet å den ville definitivt inte centrifugera kläderna. Så jag lät dessa ligga kvar igår med hoppet om att "nåt händer i alla fall". Hmmm..a eller huur? När jag vaknade på soffan i morse å gick in i badrummet så ser jag att den fortfarande va igång!?! Jeeeeeesus! Vrider om den gamla vridmanicken från 1800-talet å låter den gå om en tvätt IGEN. Gör allt som ska göras på morronen med barnen, lämnar dom, promenerar hem, å väl hemma så ser jag att den FORTFARANDE va igång... A ja, skit samma. Duschar, sätter på mig kläder, gör mig i ordning för mötet på instansen med uniformsklädd personal, stressar dit, stressar in till stan efteråt, stressar iväg hem för att lämna grejer å nycklar till Stephanie, å väl hemma...så ser jag att kläderna FORTFARANDE E IGÅNG? Då förstod jag att nåt inte stod rätt till...clever woman, eller vadå? Iväg till dagis där dom har vernissage, Oliver visar mig runt, lekte lite, men va tvugna att åka hem för att klockan blev mycket. Springer iväg till ica å handlar middag för de har jag inte hunnit laga idag. Kommer hem... Å maskinen e fortfarande igång... Inser att den e trasig den me...en maskin som jag köpte igår! Skit samma. Katterna...att jag inte ströp dom... De låg sand över hela golvet, gråa kattspår överallt, skit, bajs, trodde jag skulle dö...av trötthet... Inget annat å göra än att börja skura golvet, på KNÄ med en skurtrasa eftersom jag inte har införskaffat en golvmopp, vill inte göra onödiga inköp just nu. Golvet tvättat, MIDDAG...barnen e ju HUUNGRIGA dom stackarna. Häller upp min tionde mugg kaffe, tar min tionde cigg, andas, går in, fixar fiskbullar med potatismos, göder ungarna, fortsätter med badrummet. Orkar liksom inte...fan...vill inte...vill bort, bort ifrån detta!!

Ringer nåt nummer jag fick av tvättmaskinkillen. Blir uppringd. Skäller ut personen i andra änden å säger att jag vill slänga skiten å få pengarna tillbaka, vill fan inte byta ut min trasiga maskin mot ännu en jävla maskin som inte kan tvätta min tvätt? Ska jag behöva köpa nya kläder till barnen för att maskinen e paj? Blir lovad en ny...yeah fucking right... Hmm, får la se om han ringer i morron eller? Anyway, ska få tvätta hos grannen, i alla fall EN tvätt!

Nu ska jag natta sonen...han e trött...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar