Miss Vasiliki

tisdag 20 juli 2010

Frihet under ansvar....

Go morron...

De FÖRSTA jag såg i morse när jag öppnade min mail va att ytterligare nån ANONYM (som vanligt) hade kommenterat mitt före detta inlägg om galenskap. Visst fine, tyck som du tycker, men skriv nåt relevant i stället för att döma ut mig som MAMMA?? Hörrö, lilla människa, de jag gör när jag INTE har mina barn har fan ingen me att göra. JAG tar hand om min son så gott jag kan, å tro mig, jag kämpar, att jag använder "fula" ord i min blogg innebär väl inte att jag gör det med honom eller?? Fan skärp dig! Undrar just om du själv har egna barn? Eller om du har NÅN som helst aning om allt det jobbiga som händer i mitt liv? Eller om du har en jävla aning om hur jag HAR haft de tillsammans med mitt ex? Eller alla surpriser som fortsätter att dimpa ner som blixtrar från en klar himmel varenda jävla dag pga mitt ex? Nä, du känner väl inte mig, så du har ingen aning om hur jag fungerar som person heller, förstår du det? Att jag söker mig till äventyr å e spontan, galen, social, kan sticka i ögonen på väldigt många, de förstår jag, me DE, lilla DU, innebär inte att jag inte e en bra mamma. Jag e världens bästa mamma för mina barn, annars hade jag inte kunnat ta hand om dom å min vardag som jag gör i dagens läge. Att min son har kissat i sängen kanske beror på att han har tagit separationen jävligt hårt? Eller? Att han svär har inget me nåt å göra förutom att han e arg på sin pappa eftersom han saknar honom å inte får träffa honom så ofta han borde, å då kommer de fula ord å utåtagressioner. Men detta har inte DU nåt att göra med, förstår du det? Ifrågasätt inte mitt liv, eller min son, eller mig som mamma. För de har inte DU nåt me att göra. Patetiskt...

Förstår inte varför man inte kan vara sig själv utan att bli utdömd? MÅSTE man va tråkig å grå å trist för att man e förälder? Jag fattar inte? Kan man inte va en bra mamma TROTS att man, som jag, e halvgalen? Missköter jag mig själv å mina barn för att jag en söndag träffade min kompis å festade till det? Tror NI som sitter där å dömer ut mig som förälder, att jag åker hem till mina BARN efter en natt på stan eller? F E L! När jag har barnen hemma så e jag den mamma som tar mitt ansvar. Förstår inte heller varför man som mamma i min ålder måste befinna sig i den här lilla skokartongen som många lever i, varför man inte får ses som "ungdomlig" eller va man nu ska kalla de för, utan att få ilskna blickar på en. JA, jag e jääävligt ungdomlig, jag kommer ALDRIG att sätta mig i nån liten skokartong å pimpla rödvin på nån pensionärsklubb. Aldrig! Jag har min frihet, under ansvar. Fatta de, eller sluta ge mig idiotiska kommentarer som för mig bara e irriterande. Tar inte åt mig över huvud taget, inte alls, för jag vet va jag gör när min lilla spontana äventyrskänsla sätter igång, den har jag haft sen jag förmodligen föddes, å kommer antagligen att finnas kvar när jag dör. Å vet ni vad? Jag e glad att den finns, för fy faaan va trist mitt liv hade varit annars!

Rock n´ roll!

15 kommentarer:

  1. Skaffa dig ett liv, har du inget vettigt att skriva så skriver du om de mest irrelevanta saker. Du är patetisk.

    SvaraRadera
  2. Men lilla DU...om du nu tycker att jag inte har nåt vettigt å skriva...varför läser du min blogg då?? Så...tydligen så GILLAR du ju de jag bloggar om eller hur?? Åååå...stackars dig...tycker verkligen synd om dig...seriöst? Hur gammal e du? 80? Längesen du kände dig älskad kanske? Avundsjuk på mitt liv? Tja, de e bara å köra vettö! Ha de gott!

    SvaraRadera
  3. Å by the way...jo jag har faktiskt ett liv, jag lever de just nu, så kom me nåt relevant i stället för nödkommentarer som DU tror kommer att påverka mig. DU e patetisk...å antagligen så känner du mig, för alla som känner mig på ett eller annat sätt har vääääldigt svårt för de jag lever just nu. Lägg ner dina idiotiska små irrelevanta, patetiska kommentarer. De e synd om dig, faktiskt...lev livet, för de lever man längre av än att störa sig på min blogg. Läs den inte! Ett tips bara...om du förstår innebörden så att säga.

    SvaraRadera
  4. Kul att du också bloggar :-)

    Jag har också fått idiotkommentarer på min blogg. Fast det är ett bra tag sen nu, tyvärr. Jag älskar sådana kommentarer eftersom jag tycker att det är kul att "käfta" ;-) Att någon ifrågasätter hur man är som mamma, om man nu väljer att ha ett vilt liv, innebär bara att personen i fråga är avundsjuk. Personen är förmodligen i yngre medelåldern och bitter över att aldrig ha fått leva ut ordentligt. Han/hon bor förmodligen i ett radhus, äger en Volvo samt har parmiddag varje lördag kl åtta.

    När jag fick min son så var det någon som förklarade för mig att jag minsann inte kunde gå klädd i lackbyxor. För det gör man ju inte som mamma ;-)

    Stå på dig och fortsätt att leva som du vill så länge du mår bra av det!

    Kramar från Falkenberg

    SvaraRadera
  5. ANJA!! Du e så underbar, de e så skönt att läsa din fantastiskt logiska kommentar! För PRECIS så e de...att vi e de bästa mammor till våra barn e ju ingen lögn direkt. Love u! Å du...vi e 2 starka kvinnor som klarar ALLT, å de vet alla dessa medelålders människor som inte fattar ett skvatt av vad livet har att erbjuda. Puss.

    SvaraRadera
  6. Helt ärligt, av många av oss som vet vem du är så är det nog många som tycker att du inte har skött din mamma roll speciellt lysande, visst du har inte haft det lätt men it takes two to tango gumman inte fasen är du oskyldig i hela denna karusellen. Och visst du kämpar på ditt sätt med din son men att dra med honom ut på dina äventyr var och varannan vecka är inte vad han behöver just nu och det ser uppenbarligen varken du eller ditt ex. Ni vill bara ut på era äventyr nu, ni kanske borde stanna upp och se till er son båda två. På din blogg så låter din beskrivning av dig själv som du är en fel fri morsa och det är så långt ifrån sanningen man kan komma. Skäms

    SvaraRadera
  7. Vem fan har sagt att jag e felfri "gumman"?? Å vem fan har sagt att jag tar me mig min son på mina äventyr? Mår du bra du 55-åriga lilla tant som inte har en aaaning om nånting eller? Tala inte om för mig att jag inte ser till min son...för de e fan de ENDA jag gör just nu eftersom hans pappa (förmodligen en släkting till dig?? Mamma kanske?) inte bryr sig om honom ett skit! Så, döm inte ut mig, felfri e jag absolut inte, å om du menar att jag tar me mig min son var jag än går så har du rätt. E faktiskt TVUNGEN att göra de eftersom jag inte har nån annan som kan avlasta mig när jag flyttar, klipper mig, tränar, handlar, träffar vänner, osv osv. Sug på DEN du lilla medelåldersdamen som inte fattar ett skit... SKÄMS!!

    SvaraRadera
  8. Å by the way...en liten fråga...VAD i min mammaroll har jag inte skött?? Bara undrar...har jag försummat mina barn? Slagit dom? Missunnat dom nåt? Vad e de jag inte har skött enligt "er som vet vem jag e?". Ärligt talat så skiter jag fullständigt i hur folk ser mig. För jag vet att jag e världens bästa mamma för mina barn. Rör mig inte i ryggen om va folk tycker å tänker om mig, helt ärligt.

    SvaraRadera
  9. Du lever inte i verkligheten, jag önskar att du kunde gå ur din kropp och se på dig själv och få ett nytt perspektiv. jag lovar om 100 människor skulle läsa din blogg och veta allt so varit så tvivlar jag på om det är någon som skulle tycka att ni skött er bra i föräldrar rollen, gud vet vad Oliver har fått se och höra, stackars pojk. Och visst det kanske är så att ditt ex inte tar sitt ansvar och du får dra ett tungt lass, men helt ärligt du tar med honom ut när han klappar ihop av besvikelse för att pappa inte kommer. Du ser inte alls till din son utan till vad du vill göra, hade du sett till honom hade du varit hemma med honom istället för att dra ut honom. Du har en så snev verklighets uppfattning.

    SvaraRadera
  10. Tar med honom ut??? öööö...va fan snackar du om? Ja, jag tog me honom ut för å ÄTA din dumma kossa...snacka inte skit me mig, okej? Jag gör va faaan jag vill me min son. Sluta tala om för mig va jag ska göra, å hur jag ska uppfostra min son. Gör de me dina barn i stället...moralkärring...

    SvaraRadera
  11. Jag lever MITT liv! Lev du ditt liv som DU vill leva de så lever jag MITT liv med mina barn som dom e VANA att han mig. Okej??

    SvaraRadera
  12. ut och äta säger du, då kanske du skulle vart hemma och lagat mat. Det var inget annat än dins musiker vänner som lockade. Din son behöver trygghet och stabilitet, något som han framförallt kanske inte får av sin pappa men även av dig, jag tycker inte det är en trygghet så som han lever. tyvärr. Visst får du leva som du vill men du har barn att ta hand om då får man ibland omprioritera. Och se till vad som är bäst för barnen och inte till vad man själv vill.

    SvaraRadera
  13. Hemma å lagat mat som jag gör i stort sett 6 dar i veckan? Vem fan e du som ska tala om för mig att jag inte ska gå ut å äta me min son? Mina musikervänner började spela kl 22, då får FAKTISKT INGA BARN VARA KVAR, om du känner till Sveriges lagar...vilket du tydligen inte gör. Min son har en utomordentlig trygghet å stabilitet hos mig. JAG tar mitt ansvar. Hade jag inte gjort de så skulle jag ha dumpat honom hos sin pappa pga att jag e helt slut, utpumpad, trött. Om jag vill gå ut å äta med mina barn 1 gång i veckan, ja då gör jag det. Å då prioriterar jag inte mig själv, utan jag prioriterar OSS som familj. Nåt som du kanske borde testa på nån gång, kan faktiskt va riktigt trevligt! Ett tips bara...trista människa.

    SvaraRadera
  14. Du måste skämta, ute en gång i veckan eller hur. Hur många gånger har inte du dragit med dina barn till Hard Rock, drog inte du med dina barn till Halmstad för där var det någon som lockade, la du inte ut på din blogg att du ville ut och festa och undrade om någon kunde ta din son???? Hur många gånger har ni inte satt barn flicka på era där då ni/du har gått ut och festat fastän att ni har jobbat fler helger i rad man kan rabbla upp hur mycket som helst. Att inte sociala har gått in och tagit hand om barnen är ett mysterium för ni är sååå olämpliga som föräldrar. Du undrar på din blogg om folk tror att du är IQ befriad, jag kan tala om för dig att det är en ganska vanlig uppfattning om dig, att du faktiskt är blåst.

    SvaraRadera
  15. Du e för fan dum i huvet vet du va? Va tror du att jag gör me mina barn på Hard Rock då? Super ner dom under bordet din idiot? För din informations skull så vill jag upplysa dig om att Hard Rock Café faktiskt e en restaurang där de arbetar en hel del folk jag känner. Så..va de nåt mer du ville eller? Å att jag åkte till Halmstad me mina barn å bodde på hotell har väl för fan inget me personen jag träffade där å göra eller? Att jag som tidigare bandmedlem ombesörjde barnvakt när vi va ute å spelade e väl ändå bättre än att ta med sig barnen? Å att jag va ute å festade efter en helg me gig kan omöjligt stämma eftersom de då va VARDAG! Å att jag e olämplig som förälder kan du ta å stoppa upp nånstans. Va e de för fel på dig egentligen? Hur blåst e du inte? Dina barn kommer att bli världens jävla mesar som inte kommer att fatta ett skit om hur samhället funkar. Kommer springa till MAAAMMAAAA så fort dom ramlar å slår sig...stackars små liv...om du ens HAR några barn? Doubt that... Alla e vi olika som föräldrar, så sluta döm ut mig som mamma. Du känner inte mig speciellt bra om du på fullaste allvar sitter å skriver idiotkommentarer om mitt liv. Att jag e festsugen e inte heller så jävla konstigt eftersom jag har haft mina barn konstant i flera månaders tid. Ja, jag e en förbannat social person, som OXÅ BEHÖVER ANDAS nån gång, just för att samla energi. Sen behöver inte de betyda att jag super skallen av mig, vilket du egentligen inte behöver bry dig om alls. Så, lägg ner ditt jävla skitsnack. För de e PRECIS de du gör, snackar en massa bajs.

    SvaraRadera