Miss Vasiliki

tisdag 10 augusti 2010

De ordnar saj, de gör de alltid, ja de löser sig...

Tja alla goa!

Idag va de en MYCKET spännande morron för Oliver, a mig me så klart. Vi besökte den nya skolan, Johannebergskolan blir de för båda barnen, å jag e SÅÅÅÅÅÅ glad!! Träffade rektorn som va urgullig, de första Oliver sa till henne va: "Du har ett blått å ett brunt öga, visste du de?" så jäkla go asså! A de va kul faktiskt, Oliver kommer att trivas som fisken i vattnet, han vill ju börja redan i morron ju! Men papper ska ju fyllas i å skrivas under av båda föräldrarna osv osv. Nu sover han, eh, konstigt liksom, sommartider som sitter i fortfarande, han somnade vid 23 igår å vaknade 6 i morse, inte för att han har för vana att gå upp så tidigt men jag tror att de va lite pirr i magen å sådär. Vet man ju själv när de e nåt viktigt eller så som sker, jag personligen har jävligt svårt att sova vid såna tillfällen.

Anyway, Göteborgskalaset startar idag å de ska bli så himla roligt att få gå där å mysa me Oliver! Det kommer en kär vän till mig från Alingsås oxå, me sin son, å vi ska mysa tillsammans. Sen får vi se hur långdraget de blir men de e ju inte så att ungarna blir uttråkade direkt... Minns förra året när jag fortfarande va medlem i bandet (som jag saknar nåt FRUKTANSVÄÄÄÄÄRT) å vi hade gig i Bältesspännarparken. Första gången så öste regnet ner så in i helsicke asså, de gick inte att gå på gräset, översvämning rent ut sagt, så de va väl inte så jädra lyckat gig. Men andra gången så va de så varmt att vi inte kunde stå i solen...a...jag saknar känslan av att stå på scen, saknar energin, publiken, saknar de här innan...kan inte riktigt förklara va de va innan, men just själva förväntan på kvällen/natten. En underbar känsla! Så fort allting har lugnat ner sig här så kommer jag att ta tag i den biten igen, har ju kontakter...får se hur de blir. E ju trots allt ensamstående nu, blir ju inte riktigt samma sak me avlastning å dylikt.

Skit samma! Life´s a bitch, and SO AM I!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar